Op het station
Kan ik bij de stations parkeren?
Bij de stations Stadskanaal, Veendam en Musselkanaal is voldoende parkeergelegenheid voor de auto. Bij Wildervank en Bareveld is de parkeerruimte beperkt.
Mag ik op de stations foto’s maken van de treinen?
Uiteraard mag dat. Wel is het zo dat u alleen foto’s mag maken op het voor het publiek toegankelijke plaatsen. Dus vanaf de perrons en de looppaden. Wilt u foto’s maken met een commercieel oogmerk? Of bijvoorbeeld voor een trouwreportage? Neem dan contact met ons op voor de mogelijkheden.
Kan ik ook iets te eten of drinken kopen?
Op alle rijdagen (uitgezonderd sommige speciale arrangementen) zijn de stationsrestauraties in Stadskanaal en Veendam geopend voor een hapje en een drankje.
Op de meeste rijdagen rijdt er ook een restauratierijtuig mee in de trein waar u koffie, thee, frisdranken en een kleine versnapering kunt kopen.
In de trein
Mag mijn hond ook mee met de trein?
Ja dat mag. De hond mag gratis mee.
Kan ik met een rolstoel ook met de trein mee?
Ja dat kan. Laat het ons wel even vooraf weten (via info@stadskanaalrail.nl of op de rijdag zelf ‘s ochtends via 0599-651890), het aantal rolstoelplaatsen is beperkt. Zo voorkomen we teleurstellingen!
Heb je een elektrische rolstoel? Geef dit dan ook even vooraf aan. Onze rolstoellift heeft een hefvermogen van 400kg.
Wanneer rijdt de trein?
Kijk voor een overzicht van onze rijdagen bij onze dienstregeling.
Kan mijn fiets mee in de trein?
Ja dat is mogelijk. Op gewone rijdagen rijdt er in principe altijd een fietsenwagen mee. U kunt hiervoor aan het loket een speciaal fietskaartje kopen.
Op bijzondere en speciale rijdagen (‘blauwe dienstregeling’) is fietsvervoer niet altijd mogelijk. Dit zal dan in de dienstregeling van de betreffende dag aangegeven worden.
Kunnen kinderwagens en rollatoren ook met de trein mee?
Ja dat is geen probleem. In de meeste rijtuigen is plek om uw kinderwagen (opgeklapt) of rollator te parkeren.
Is in de trein ook koffie / thee verkrijgbaar?
In de meeste treinen rijdt een barrijtuig mee. Hier kunt u naast koffie en thee ook frisdranken en kleine versnaperingen kopen.
Kan ik overal in de trein zitten?
Ja, u kunt in elk rijtuig plaatsnemen. Als er zitplaatsen gereserveerd zijn dan staat dit aangegeven bij het betreffende rijtuig,
Kan ik ook iets te eten of drinken kopen?
Op alle rijdagen (uitgezonderd sommige speciale arrangementen) zijn de stationsrestauraties in Stadskanaal en Veendam geopend voor een hapje en een drankje.
Op de meeste rijdagen rijdt er ook een restauratierijtuig mee in de trein waar u koffie, thee, frisdranken en een kleine versnapering kunt kopen.
Overig
Kan ik met de PIN betalen?
Op de stations Stadskanaal en Veendam kunt u uw treinkaartje met PIN betalen. De kaartjes in onze online kaartjeswinkel kunt u met iDeal of creditcard betalen.
Moet ik ook reserveren voor een ritje met de trein?
Reserveren is niet verplicht, met uitzondering van speciale rijdagen en arrangementen.
U kunt wel kaartjes vooraf kopen in onze online kaartjeswinkel. Daar kunt u met iDeal of creditcard betalen.
Is de museumjaarkaart ook geldig?
Helaas, de museumjaarkaart is niet geldig bij Museumspoorlijn STAR.
Is de trein ook te huur voor bijvoorbeeld een feestje of speciale bijeenkomst?
Ja, onze treinen zijn te huur. Niet alleen met een stoomlocomotief, maar ook met historische diesellocomotieven. Kijk voor de mogelijkheden op de pagina ‘Uw eigen trein‘.
Ik heb gehoord dat het ook mogelijk is om te trouwen in station Stadskanaal?
Ja dat klopt, ons stationsgebouw is een trouwlocatie. Daarnaast kunt u ook uw receptie of feest in het station of in de trein houden!
Zijn er ook e-tickets verkrijgbaar?
Ja, die zijn in onze online kaartjeswinkel te koop. U kunt met iDeal of creditcard betalen.
Kan ik een e-ticket annuleren?
Ja dat kan. Neem in dat geval contact met ons op. Let op: er zijn kosten verbonden aan het annuleren. Bekijk de termijnen in onze algemene voorwaarden.
Ik heb een (gezins)jaarkaart, kan ik met de trein mee?
Ja, dat is geen probleem. Voor speciale rijdagen en arrangementen kan het zijn dat u wel moet reserveren en / of moet bijbetalen.
Heeft u nog andere vragen? Neem dan contact met ons op. Dat kan ook via Facebook.