Veelgestelde vragen

Op het station

Mag ik op de stations foto’s maken van de treinen?

Uiteraard mag dat.  Wel is het zo dat u alleen foto’s mag maken op het voor het publiek toegankelijke plaatsen. Dus vanaf de perrons en de looppaden.  Wilt u foto’s maken met een commercieel oogmerk? Of bijvoorbeeld voor een trouwreportage? Neem dan contact met ons op voor de mogelijkheden.

Welke maatregelen treft Museumspoorlijn STAR i.v.m. het coronavirus?

Dat zijn diverse. De belangrijkste is dat er voor elke rit vooraf gereserveerd moet worden.  De kaartjes zijn (zolang de voorraad strekt) online in onze kaartjeswinkel te koop.

Een overzicht van alle maatregelen en richtlijnen is te zien op: Museumspoorlijn STAR en het coronavirus

 

In de trein

Mag mijn hond ook mee met de trein?

Ja dat mag.  De hond mag gratis mee.

Kan ik met een rolstoel ook met de trein mee?

Ja dat kan.  Vanwege de maatregelen rondom het coronavirus kunt u echter alleen opstappen in Stadskanaal. U dient hiervoor te reserveren. Neem vooraf contact met ons op.  Uw begeleider is verantwoordelijk voor het in- en uitstappen.

Kan mijn fiets mee in de trein?

Vanwege de maatregelen rondom het coronavirus is fietsvervoer voorlopig niet mogelijk.

Kunnen kinderwagens en rollatoren ook met de trein mee?

Ja dat is geen probleem. In de meeste rijtuigen is plek om uw kinderwagen (opgeklapt) of rollator te parkeren. Vanwege het coronavirus bent u zelf verantwoordelijk voor het in- en uitladen.

Is in de trein ook koffie / thee verkrijgbaar?

Vanwege de maatregelen rondom het coronavirus rijdt er in de trein voorlopig geen barrijtuig mee. Op het station Stadskanaal is de horeca geopend in de rijtuigenloods. Hier is een beperkt assortiment verkrijgbaar.

Welke maatregelen treft Museumspoorlijn STAR i.v.m. het coronavirus?

Dat zijn diverse. De belangrijkste is dat er voor elke rit vooraf gereserveerd moet worden.  De kaartjes zijn (zolang de voorraad strekt) online in onze kaartjeswinkel te koop.

Een overzicht van alle maatregelen en richtlijnen is te zien op: Museumspoorlijn STAR en het coronavirus

Kan ik overal in de trein zitten?

Normaal gesproken kan dat wel, maar vanwege het coronavirus is slechts een beperkt aantal plaatsen beschikbaar. Door onze medewerkers wordt u naar uw plaats verwezen. Als u online heeft geboekt dan ontvangt u enkele dagen voor uw bezoek een e-mail met nadere informatie. Daarin staat ook in welk rijtuig u komt te zitten.

Moet ik ook een mondkapje dragen?

Nee. Bij ons is het dragen van een mondkapje niet verplicht. Wij zijn geen openbaar vervoer.  Alle beschikbare zitplaatsen in de trein zitten op minimaal 1,5 meter van elkaar verwijderd.  Daarnaast rijden we met een ouderwetse trein waarin de ramen open kunnen voor extra ventilatie.

 

Overig

Kan ik met de PIN betalen?

Op de stations Stadskanaal en Veendam kunt u uw treinkaartje met PIN betalen.

Moet ik ook reserveren voor een ritje met de trein?

Vanwege de maatregelen rondom het coronavirus is reserveren verplicht. U kunt vooraf uw treinkaartje kopen via onze online kaartjeswinkel. Uw kaartje is geldig voor de datum en tijd die u hebt geselecteerd.

Heeft u een cadeaubon, vrijkaart of voucher? Of heeft u als donateur een (gezins)jaarkaart? Ook dan moet u reserveren. Dat kan telefonisch, maar ook via de e-mail.

Telefonisch reserveren is mogelijk op werkdagen van 09.00 tot 12.00 uur : (0599) 65 18 90, mailen kan ook: info@stadskanaalrail.nl.

Is de museumjaarkaart ook geldig?

Helaas, de museumjaarkaart is niet geldig bij Museumspoorlijn STAR.

Is de trein ook te huur voor bijvoorbeeld een feestje of speciale bijeenkomst?

Ja, onze treinen zijn te huur. Niet alleen met een stoomlocomotief, maar ook met historische diesellocomotieven. Kijk voor de mogelijkheden op de pagina ‘Uw eigen trein‘.

Ik heb gehoord dat het ook mogelijk is om te trouwen in station Stadskanaal?

Ja dat klopt, ons stationsgebouw is een trouwlocatie.  Daarnaast kunt u ook uw receptie of feest in het station of in de trein houden!

Zijn er ook e-tickets verkrijgbaar?

In verband met de maatregelen rondom het coronavirus is reserveren voor onze trein verplicht. Het aantal plaatsen is beperkt. U kunt uw tickets online kopen in onze kaartjeswinkel.  Tickets zijn alleen geldig op de op het ticket vermelde datum en tijd.

Kan ik een e-ticket annuleren?

Ja dat kan. Neem in dat geval contact met ons op. Let op: er zijn kosten verbonden aan het annuleren. Bekijk de termijnen in onze algemene voorwaarden.

Welke maatregelen treft Museumspoorlijn STAR i.v.m. het coronavirus?

Dat zijn diverse. De belangrijkste is dat er voor elke rit vooraf gereserveerd moet worden.  De kaartjes zijn (zolang de voorraad strekt) online in onze kaartjeswinkel te koop.

Een overzicht van alle maatregelen en richtlijnen is te zien op: Museumspoorlijn STAR en het coronavirus

Ik heb een (gezins)jaarkaart, kan ik met de trein mee?

Ja, maar ook voor donateursjaarkaarten geldt dat u vooraf moet reserveren. Dat kan telefonisch via (0599) 65 18 90, of per e-mail: info@stadskanaalrail.nl.

 

Heeft u nog andere vragen? Neem dan contact met ons op.  Dat kan ook via Facebook.