Veelgestelde vragen

Op het station

Mag ik op de stations foto’s maken van de treinen?

Uiteraard mag dat.  Wel is het zo dat u alleen foto’s mag maken op het voor het publiek toegankelijke plaatsen. Dus vanaf de perrons en de looppaden.  Wilt u foto’s maken met een commercieel oogmerk? Of bijvoorbeeld voor een trouwreportage? Neem dan contact met ons op voor de mogelijkheden.

 

In de trein

Mag mijn hond ook mee met de trein?

Ja dat mag.  De hond mag gratis mee.

Kan ik met een rolstoel ook met de trein mee?

Ja dat is geen probleem.  Wij raden wel aan om uw reis te beginnen op station Stadskanaal of Veendam. Deze stations beschikken ook over een rolstoeltoegankelijk toilet.   Op deze stations zijn ook een beperkt aantal gereserveerde parkeerplaatsen. Voor groepen met meerdere rolstoelers raden we aan om te reserveren.

Heeft u een scootmobiel? Hiervoor gelden gewichtsbeperkingen.  Neem hierover vooraf contact met ons op.

Kan mijn fiets mee in de trein?

Ja, dat kan tegen een kleine vergoeding.  In onze trein rijdt een speciale ‘rijwielwagen’ mee.

Kunnen kinderwagens en rollatoren ook met de trein mee?

Ja dat is geen probleem. In de meeste rijtuigen is plek om uw kinderwagen of rollator te parkeren.

Is in de trein ook koffie / thee verkrijgbaar?

Ja. In de meeste treinen rijdt een barrijtuig mee. Hier kunt u o.a. koffie, thee, diverse frisdranken en koeken kopen.

 

Overig

Kan ik met de PIN betalen?

Op de stations Stadskanaal en Veendam kunt u uw treinkaartje met PIN betalen. Stapt u op een van onze andere stations of haltes op? Dan koopt u uw treinkaartje bij de conducteur. Hier kunt u alleen contant betalen, bij voorkeur gepast.

Creditcards worden niet geaccepteerd.

Moet ik ook reserveren voor een ritje met de trein?

Nee, dat is niet nodig.  Komt u echter met een groep van meer dan 10 personen of heeft speciale wensen op bijvoorbeeld het gebied van catering? Dan is reserveren wel aanbevolen.  Net als voor bepaalde arrangementen, vanwege de beperkte plaatsruimte is reserveren daarvoor wel noodzakelijk.

Reserveren voor arrangementen kan online via op de pagina van het betreffende arrangement.  Voor overige reserveringen kunt u op werkdagen van 09.00 tot 12.00 uur contact opnemen met Museumspoorlijn STAR: (0599) 65 18 90, of via e-mail: info@stadskanaalrail.nl.

Is de museumjaarkaart ook geldig?

Helaas, de museumjaarkaart is niet geldig bij Museumspoorlijn STAR.

Is de trein ook te huur voor bijvoorbeeld een feestje of speciale bijeenkomst?

Ja, onze treinen zijn te huur. Niet alleen met een stoomlocomotief, maar ook met historische diesellocomotieven. Kijk voor de mogelijkheden op de pagina ‘Uw eigen trein‘.

Ik heb gehoord dat het ook mogelijk is om te trouwen in station Stadskanaal?

Ja dat klopt, ons stationsgebouw is een trouwlocatie.  Daarnaast kunt u ook uw receptie of feest in het station of trein houden!

 

Heeft u nog andere vragen? Neem dan contact met ons op.  Dat kan ook via Facebook.